283 de kilometri de autostradă și drum expres ar urma să fie gata în 2025, susține CNAIR. Reprezentanții instituției menționate au transmis pentru ziare.com lista proiectelor planificate pentru anul următor.
Potrivit estimărilor CNAIR, anul următor vor fi făcute progrese importante pe Autostrada Moldovei (A7), pe Autostrada de Centură a Bucureștiului (A0), dar și pe A1, Autostrada Transilvania (A3). În plus, se va face recepția pentru Drumul Expres care va lega Bârlad de Galați și Drumul Expres 4, dintre Turda și Dej.
Dintre toți constructorii de autostrăzi, Dorinel Umbrărescu are în responsabilitate cei mai mulți kilometri în lucru. Afaceristul român are de finalizat 174 de kilometri numai pe A7 (finalizarea „coloanei vertebrale a Moldovei), la care se mai adaugă aproximativ 11 kilometri din Brăila - Galați.
Lista drumurilor
Autostrada A0. Sector Sud
- lotul 3. Bragadiru - Joița (18 km)
Autostrada A0. Sector Nord
- lotul 4. Pantelimon - Glina (4,5 km)
Autostrada A1 (București - Nădlac)
Autostrada Sibiu - Pitești
- secțiunea 5. Curtea de Argeș - Pitești (restul de 15 km, din cei 30 km)
Autostrada A3 (Autostrada Transilvania | Brașov - Oradea)
- secțiunea Nădășelu - Mihăilești (17 km)
- secțiunea Mihăilești - Zimbor (13 km)
- secțiunea Zimbor - Poarta Sălajului (12 km)
Autostrada A7 (Autostrada Moldovei | Ploiești - Pașcani)
Autostrada Ploiești - Buzău
- lotul 3 Pietroasele - Municipiul Buzău (14 km)
Autostrada Focșani - Bacău
- lotul 1 Focșani - Domnești Târg (36 km)
- lotul 2 Domnești Târg - Răcăciuni (39 km)
- lotul 3 Răcăciuni - Bacău (22 km)
Autostrada Bacău - Pașcani
- lotul 1 Săucești - Trifești (30 km)
- lotul 2 Trifești - Gherăiești (19 km)
- lotul 3 Mircești - Pașcani (28 km)
DEx6 Brăila - Galați (11 km)
DEx4 A3 - DN1 (Tureni) Turda - Dej (5 km)
În ceea ce privește anul 2024, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, promitea în ianuarie „cel puțin 250 de kilometri de autostradă" inaugurați. În septembrie, oficialul Guvernului spera la 200 de kilometri.
Rămâne de văzut dacă Dorinel Umbrărescu va reuși să-și respecte angajamentele, având în vedere volumul mare de muncă, asumat contractual.
„În cazul UMB, a luat prea mult, peste capacitate. UMB este în continuare cel mai puternic, cel mai mobilizat pe infrastructura rutieră mare. Problema cu el este că a luat prea multe contracte, față de putere", a declarat în septembrie, pentru ziare.com , Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației Pro Infrastructura. Foto: Asociatia Pro Infrastructura Facebook